BBS Kraftfahrzeugtechnik AG | |
---|---|
Vaihtolistaus _ | FWB : BKS3 |
Pohja | 1970 |
Poistettu | 2007 [1] |
Perustajat |
Heinrich Baumgartner, Klaus Brand |
Sijainti | Schiltach , Saksa |
Ala | autokomponenttien tuotanto |
Tuotteet | pyörän levyt |
Työntekijöiden määrä | 1200 |
Emoyhtiö | Punch International NV |
Verkkosivusto | bbs.com |
Mediatiedostot Wikimedia Commonsissa |
BBS Kraftfahrzeugtechnik AG on saksalainen yritys, joka on yksi maailman johtavista autovanteiden valmistajista. Pääkonttori on Schiltachissa . BBS valmistaa vanteita moottoriurheilulle, OEM- ja vähittäisasiakkaille. BBS-renkaita toimitetaan seuraavien yritysten kuljettimille : BMW , Audi , Mercedes-Benz , Porsche , Ferrari , Maserati , Rolls Royce , Jaguar ja Volkswagen . Vuonna 2007 belgialainen teollisuusholdingyhtiö Punch International NV [1] osti BBS:n .
Yrityksen perustivat vuonna 1970 Heinrich Baumgartner ja Klaus Brand, ja se harjoitti alun perin muovisten runko-osien tuotantoa. BBS tarkoittaa perustajien nimien alkukirjaimia ja sen kaupungin nimeä, jossa se sijaitsi (Baumgartner, Brand, Schiltach). vuonna 1976 perustettiin ensimmäinen ulkomainen tytäryhtiö Ranskaan . Vuonna 1983 avataan toimipisteet Yhdysvalloissa ja Japanissa . Vuonna 1987 yrityksestä tulee osakeyhtiö , joka on listattuFrankfurtin ja Stuttgartin pörsseissä . Yritykselle menestynein oli 1990-luku, jolloin sen asiakkaiksi tulivat Daimler-Chrysler , Porsche , VW sekä useimmat IndyCar- ja Formula 1 -tallit . Helmikuussa 2007 alumiinin hinnannousu ja usean päivän lakko Guineassa , maailman suurimmassa alumiinitoimittajassa, saivat BBS:n hakeutumaan konkurssiin ja myöhempään myyntiin .
Vuonna 1972 BBS kehittää 3-osaisen vannekokoonpanon: yksittäinen vanne, ulkovanne ja pyörän napa, jotka on yhdistetty titaanipulteilla. Tämä tekniikka on yleistynyt moottoriurheilussa.
Levyn kiiltoa varten käytetään timanttikäsittelyä.
Air Inside -teknologian ansiosta, joka koostuu siitä, että levyn vanteen sisä- ja ulkoreunoihin on muodostettu onttoja lokeroita, pyörän paino vähenee 5 kg ja vanteen reunan muodonmuutoskestävyys kasvanut 60 % ja siten turvallisuus paranee merkittävästi.
BBS-levy Formula 1 -autossa
Porsche 996 BBS-vanteilla
BMW 740i
Sosiaalisissa verkostoissa | |
---|---|
Bibliografisissa luetteloissa |