BBS Kraftfahrzeugtechnik

Kokeneet kirjoittajat eivät ole vielä tarkistaneet sivun nykyistä versiota, ja se voi poiketa merkittävästi 10. heinäkuuta 2018 tarkistetusta versiosta . tarkastukset vaativat 4 muokkausta .
BBS Kraftfahrzeugtechnik AG
Vaihtolistaus _ FWB : BKS3
Pohja 1970
Poistettu 2007 [1]
Perustajat Heinrich Baumgartner,
Klaus Brand
Sijainti Schiltach , Saksa
Ala autokomponenttien tuotanto
Tuotteet pyörän levyt
Työntekijöiden määrä 1200
Emoyhtiö Punch International NV
Verkkosivusto bbs.com
 Mediatiedostot Wikimedia Commonsissa

BBS Kraftfahrzeugtechnik AG  on saksalainen yritys, joka on yksi maailman johtavista autovanteiden valmistajista. Pääkonttori on Schiltachissa . BBS valmistaa vanteita moottoriurheilulle, OEM- ja vähittäisasiakkaille. BBS-renkaita toimitetaan seuraavien yritysten kuljettimille : BMW , Audi , Mercedes-Benz , Porsche , Ferrari , Maserati , Rolls Royce , Jaguar ja Volkswagen . Vuonna 2007 belgialainen teollisuusholdingyhtiö Punch International NV [1] osti BBS:n .

Historia

Yrityksen perustivat vuonna 1970 Heinrich Baumgartner ja Klaus Brand, ja se harjoitti alun perin muovisten runko-osien tuotantoa. BBS tarkoittaa perustajien nimien alkukirjaimia ja sen kaupungin nimeä, jossa se sijaitsi (Baumgartner, Brand, Schiltach). vuonna 1976 perustettiin ensimmäinen ulkomainen tytäryhtiö Ranskaan . Vuonna 1983 avataan toimipisteet Yhdysvalloissa ja Japanissa . Vuonna 1987 yrityksestä tulee osakeyhtiö , joka on listattuFrankfurtin ja Stuttgartin pörsseissä . Yritykselle menestynein oli 1990-luku, jolloin sen asiakkaiksi tulivat Daimler-Chrysler , Porsche , VW sekä useimmat IndyCar- ja Formula 1 -tallit . Helmikuussa 2007 alumiinin hinnannousu ja usean päivän lakko Guineassa , maailman suurimmassa alumiinitoimittajassa, saivat BBS:n hakeutumaan konkurssiin ja myöhempään myyntiin .

Tekniikka

Vuonna 1972 BBS kehittää 3-osaisen vannekokoonpanon: yksittäinen vanne, ulkovanne ja pyörän napa, jotka on yhdistetty titaanipulteilla. Tämä tekniikka on yleistynyt moottoriurheilussa.

Levyn kiiltoa varten käytetään timanttikäsittelyä.

Air Inside -teknologian ansiosta, joka koostuu siitä, että levyn vanteen sisä- ja ulkoreunoihin on muodostettu onttoja lokeroita, pyörän paino vähenee 5 kg ja vanteen reunan muodonmuutoskestävyys kasvanut 60 % ja siten turvallisuus paranee merkittävästi.

Muistiinpanot

  1. BBS Kraftfahrzeugtechnik AG (Schiltach) // 20th Century Press Archives - 1908.